Metody leczenia

Po każdej nocy budzisz się jeszcze bardziej zmęczony niż przed zaśnięciem? Partner narzeka, że przez Ciebie nie może się usnąć? Możliwe, że poza chrapaniem, cierpisz na bezdech senny. Jest to poważne zaburzenie oddychania, szkodliwe dla zdrowia, czasem życia. Ponieważ jest to schorzenie występujące w nocy i przez sen, trudno samodzielnie stwierdzić, czy ten problem dotyczy i nas. Udaj się zatem do lekarza, który przeprowadzi badania niezbędne do zdiagnozowania owej choroby. Poza tym, zmień niektóre ze swoich przyzwyczajeń, aby terapia była bardziej efektywna.

Zmiana stylu życia przy bezdechu może znacząco poprawić wyniki badań. Nie chodzi o drakońskie diety czy 12-godzinne medytacje. Wystarczy schudnąć, co pomoże udrożnić górne drogi oddechowe. Palenie papierosów również można sobie darować, ponieważ powodują podrażnienie śluzówki gardła. Innymi używkami, które wzmagają bezdech są: alkohol, tabletki uspokajające i nasenne, które za bardzo rozluźniają mięśnie, co może prowadzić do problemów z oddychaniem. Zrezygnuj z kawy i ciężkostrawnych posiłków przed snem. Staraj się chodzić spać o regularnych godzinach, dzięki temu Twój zegar biologiczny się unormuje, a Ty będziesz się wysypiał.

Istotnym aspektem w walce z bezdechem jest pozycja, w jakiej sypiasz. Przyzwyczajaj się do spania na boku. Najmniej odpowiednim ułożeniem ciała podczas snu jest leżenie na plecach, gdyż tkanki miękkie oraz język mogą blokować przepływ powietrza.

Dobrym rozwiązaniem są również ćwiczenia gardła, wzmacniające mięśnie oddechowe, a co za tym idzie, mogące niwelować objawy bezdechu sennego. Jednym z prostszych ćwiczeń jest dociskanie języka do podniebienia przez 3 minuty w ciągu dnia.

Zapamiętaj więc, że nie tylko od lekarz zależy, czy Twój bezdech zostanie wyleczony. Pomóż im w walce z tym nieprzyjemnym schorzeniem, a czas leczenia na pewno się skróci. Poza głębokim, zdrowym oddechem zyskasz lepsze samopoczucie, funkcjonowanie całego organizmu poprawi się, tak samo, jak Twoje relacje z wyspanym partnerem.